Hej vänner, jag fick lite frågor kring förra inlägget på snapchat och instagram @sofietenglin, så tänkte besvara lite här 🙂

Hur känns det att vara tillbaka i hockeybubblan? Just nu känns det svinbra, har roligt, försöker att inte bli alltför seriös (förstå mig rätt) och gå dit och njuta av att ha roligt och få vara mycket på is. Jag vet ju även att det här bara kommer vara i en vecka då jag bara är ”stand in” med såhär mycket hockey (6 dagar i veckan) i en vecka. Sen kommer det bli 3 pass hockey igen och sen 4 styrkepass ungefär.
Saknar du det? Självklart kan jag sakna det, speciellt gemenskapen man får av att vara i ett lag. Dessutom kändes det lite som att jag inte fick avsluta på mina villkor när jag blev sjuk utan att det fanns inget alternativ för att kroppen inte kom upp ur sängen. Men jag får se vad framtiden ger, skulle aldrig säga aldrig, men skulle inte säga att JAAA jag vill 100% tillbaka just nu.
Vad kör du för Styrka/fysträning? Just den här veckan har jag följt hockeyns fys schema, inte mitt eget då jag måste anpassa mig lite, men jag kommer lägga upp styrkepassen igen så fort jag börjar köra mina egna.
Vad äter du för att ha energi och att orka? Oj, alltså jag märker skillnaden och disciplinen jag går in i så fort jag börjar öka träningen på det här sättet. Hungerkänslan som det var längesen jag kände såhär på riktigt har kommit tillbaka, vilket jag verkligen älskar. Att äta, haha. Jag har fokuserat mycket på bra grunder och med bra och flera mellanmål. Tillexempel kom jag hem från skolan igår och hade inte hunnit äta middag innan och det skulle dröja innan jag fick ”riktig mat” så jag gjorde en gröt med blåbär, banan och kanel och sedan kokade jag 2 ägg och åt till. Kände inte hunger under hela träningen och hade energi, vilket är absolut viktigast för mig. Med tanke på hockeyn också är kolhydraterna extremt viktiga för mig för att orka och jag vill aldrig känna att jag inte orkar pga att jag ätit dåligt. Jag märker även att sömnen är extremt viktig för mig och återhämtningen generellt och jag gör INGENTING för att offra sömn dessa dagar, jag går och lägger mig mellan 21 & 22 även om jag inte somnar direkt, så vill jag känna att jag ger kroppen chansen för återhämtning.
Dom serier jag följer och gärna vill se får vänta till dagen efter om jag inte hinner innan det blir allt försent. Det lönar sig dagen efter. 🙂
Hur går plugget? Skolan går bra, jag har just nu träningslära 3 och vi ska utforma ett träningsschema för 4 år.. haha det ger mig lite ångest med tanke på hur mycket tid det här kommer ta, men ska bli jätteintressant och få lära sig så mycket!

4+