Höll på att ramla av löpbandet…

Äntligen torsdag höll jag på att skriva men imorgon är det sista dagen och tenta igen. Mycket plugg just nu och jag blir väldigt trött i huvudet utav det, men jag har haft bra rutiner och gått och lagt mig mellan 21 – 21.30 varje kväll och haft klockan tidigt. MEN igår kunde jag inte somna, mycket tankar i huvudet och jag har på något sätt svårare att slappna av när jag vet att jag inte hade lektioner idag men ville ställa klockan tidigt ändå. Käämpa.
Jag har kommit hem för en stund sen efter att ha sprungit mina intervaller, och jag tror jag låg på en bra nivå när jag höll på att åka av löpbandet på 3e sista intervallen hahah! tur att jag va själv i gymmet..
MEN nu är vi nääästan imål av 2 veckor planerade av träning av 4. Helt sjukt vad tiden springer, men jag har varit så glad att jag följt schemat och spännande att se hur både kropp och huvud reagerar på detta träningsfokus. I helgen kommer bli smockfull men även så rolig, fira mormor och min kompis som fyllt 25 så full fart och jag längtar så mycket!
Hoppas ni får en fin dag.

6+

Nya träningskläder och överkroppspass


haha alltså känner mig som största klyschan just nu men jag är inte det, jag lovar. haha. Uppe med tuppen imorse också och jag kan säga att det är så jäkla skönt när passet är klart, gå in i duschen, gå på föreläsningar och sedan kunna åka hem och fokusera på allt annat än träning. Fan va najs. Men det kräver ju en hel del förberedelser och tex att jag ligger i sängen kl 21 varje kväll. Lyx.
Är trött i rygg och armar efter dagens pass nu när jag skriver så det känns lite halvstabilt 😉 Vill ni ha Överkroppspasset?
Chins max+2 extra med hjälp X3
Sidolyft 12×3
triceppress på rygg 10/arm X3
Flyes 8×4
Sidolyft 10×3
Axelpress 10×3
enarmsrodd 10×3

Har även köpt lite nya träningskläder och här är linnet, älskar det så skönt, och snyggt såklart. Tips! rea just nu LÄNK!

Men nu ska jag sätta mig vid skrivbordet med en kanelkaffe (vardagslyx) och plugga en stund. Hoppas ni får en toppendag vänner. Puss

5+

Styrketester och ny träningsrutin

Det är mycket träning nu i inläggen här känner jag just nu, men det är lite fokus just nu så för mig är det bara roligt 🙂
I fredags körde jag och Becca styrketester, hon har inte maxat på länge (alltså testat sin maxvikt) i knäböj sen hon bröt foten och vi har båda nya träningsupplägg så det var dags innan vi börjar med den nya träningsplaneringen och sedan göra nya tester för att se att vi uppnått de vi velat. Mitt mål för iår är ju att bli stark. Stark som fan. haha. Jag kände att jag har tappat mycket styrka och framförallt muskler och skulle vilja få tillbaka det igen. Så testerna vi gjorde var knäböj, marklyft och chins. Sen var vi tvungna att springa och duscha innan föreläsningen började 🙂

En toppenrutin som jag försökt och nu försöker införa i mitt liv är att träna på morgonen innan skolan börjar. vi börjar vid lite olika tider men förra veckan började vi 9 och imorn 08.30 så vi har siktat på att vara klara till 08.30 för att hinna duscha och byta om vilket hittils (haha vi har lixom kört 4 pass än så länge) så har det fungerat så sjukt bra. Bara känslan av att jag vet att någon står och väntar på mig gör att jag faktiskt kommer upp på morgonen, och att min motivation är bra just nu. Men även om vi inte kör exakt samma pass så gör det inget för mig då det är roligare med sällskap så man kan snacka lite skit med emellan. Så kul. Hoppas detta kommer in och blir en bra vana nu.
Nu ska jag fortsätta med att läsa lite i min kursbok innan jag ska gå och lägga mig vid 21. Ja ni läste rätt. Puss.

5+

Träningsplanering

Den här veckans träning och förra faktiskt har gått så sjukt bra, Genomfört passen med motivation! Det är alltid den som är uppe eller nere, haha motivationen alltså. Har lagt in lite färre pass när jag gjort min planering men mer kvalité på dom vilket jag tror kommer passa. Sedan får jag öka från det om det behövs.
Har nu planerat kommande 4-6v träning och känns sjukt bra. Den här veckan har som sagt rullat på över förväntan och imorgon är det dags för lite tester för att stämma av vilka vikter jag ska börja på. Så taggad 🙂
Man behöver inte göra det, men ska göra det för jag får ofta en liten kick när man märker tydligt att man förbättrats vid test tillfällena.

Idag blir det läsa en massa artiklar och plugga då det är vilodag i träningsschemat. Funderar i och för sig att åka förbi stadium och kolla på nya tights, mina börjar sjunga på sista versen.
Hoppas ni får en toppendag!

 

3+

Grön smoothiebowl


Hej onsdag!
Idag är det hemmaplugg för fulla muggar som gäller, träffa en kompis som nyss fått en bebis och sen hockey ikväll. Så rolig dag! 🙂
Tänkte dela med mig utav ett recept på min gröna smoothiebowl jag gjorde igår.
Hade i proteinpulver 1 dl, spenat, spirulina 1 msk, fryst mango, banan, osötad mandelmjölk och sedan toppade jag med denna hemmagjorda granola som jag fick i present när jag fyllde år. Så gott och blev supermätt av den, så åt den som ett mellis efter träning. Så gott! Testa och se hur de blev vettja!

4+